
Αυτός όμως που προσδιορίζει σαφέστερα το
πνεύμα της Ξενηλασίας, χωρίς ωστόσο να αναφέρει το όνομα της, είναι ο Ηρόδοτος.
Γράφει συγκεκριμένα ο ιστορικός [1, 65] ότι οι Σπαρτιάτες αρνούνταν να έχουν
οποιαδήποτε σχέση με ξένους. Ήσαν ξεινισοι απροσμικτοι, και σε τούτο ο
ιστορικός αποδίδει την κακοδαιμονία της πολιτικής ζωής που θεραπεύτηκε με τη
Λυκούργειο νομοθεσία. Ωστόσο, δε πρέπει να νομισθεί ότι η Ξενηλασία ίσχυε από
μιας αρχής στη Σπάρτη. Ο Αριστοτέλης [Πολιτικά 1270 α 35] παρατηρεί με ένα
αόριστο “λέγουσι” ότι επί των παλαιοτέρων βασιλιάδων, πριν δηλαδή από το Β’
Μεσσηνιακό Πόλεμο, παρείχετο η ευχέρεια σε ξένους να γίνονται πολίτες, ώστε να
μη γίνεται η πόλη ολιγάνθρωπη εξ αιτίας των μακροχρονίων πολέμων της, και,
καθώς λένε, υπήρξε εποχή που οι πολίτες της έφθασαν τις 10.000.
Συνεπώς, η ξενηλασία επαυξήθηκε και έγινε
αυστηρός θεσμός σε νεώτερες εποχές. Η Λυκούργεια νομοθεσία μάλιστα ενίσχυσε τις
απομονωτικές τάσεις των Σπαρτιατών με το να απαγορεύει την εγκατάσταση- χωρίς
έγκριση των αρχών-ξένων στη Σπάρτη. Τούτο είναι νοητό, ως ένα βαθμό, από το
γεγονός ότι και σήμερα δεν είναι δυνατή η επίσκεψη κάποιων χωρών χωρίς τη
λεγόμενη Visa. Τότε οι λόγοι για τη Σπάρτη ήσαν πολύ περισσότεροι, διότι η πόλη
ήταν ένας απέραντος στρατώνας, όπου διδασκόταν η στρατιωτική τέχνη, που την
τεχνική της δεν έπρεπε να μάθουν οι ξένοι. Όπως σήμερα κάθε χώρα διαφυλάσσει τα
στρατιωτικά μυστικά της, όμοια και οι Σπαρτιάτες διαφύλασσαν τα δικά τους
μυστικά, στα οποία όφειλαν τις στρατιωτικές επιτυχίες τους. Πέρα απ’ αυτό, με
τη πάροδο του χρόνου το Σπαρτιατικό πολίτευμα γινόταν περισσότερο “σφιχτό”,
περισσότερο συντηρητικό, και γι’ αυτό η παραμονή ξένων στη Σπάρτη εγκυμονούσε
το κίνδυνο της αλλοιώσεως των πολιτικών και κοινωνικών ηθών. Πιο απλά: οι
Σπαρτιάτες φοβούνταν μήπως μεταδοθεί και στη πόλη τους ο ελευθέριος τρόπος ζωής
των λοιπών Ελλήνων.
Η Ξενηλασία ήταν στη δικαιοδοσία των
Εφόρων. Αυτοί έδιναν την άδεια εγκαταστάσεως σε ξένους. Αν, όμως, διαισθάνονταν
ότι ο ξένος ήταν επικίνδυνος και γενικά ανεπιθύμητος, οι Έφοροι διάτασσαν την
εντός ορισμένου χρόνου απέλαση του. Σύμφωνα με την παράδοση, απελάθηκε ο
γνωστός για τους τολμηρά αντιηρωικούς στίχους του ποιητής Αρχίλοχος, διότι σε
ένα ποίημα του έγραψε πως πέταξε την ασπίδα την ώρα της μάχης για να σωθεί κι
όσο για την ασπίδα, θα έβρισκε άλλη καλύτερη. Όσο κι αν οι στίχοι αυτοί
γράφτηκαν για αστεϊσμό, ήσαν πάντως απαράδεκτοι για το ηρωικό πνεύμα που
προσπαθούσε να εμφυσήσει στους νέους της η Σπάρτη. Ωστόσο, η ξενοφοβία ή η
μισοξενία αυτή των Σπαρτιατών μετριαζόταν από το γεγονός ότι η παράδοση της
ξενίας [=φιλοξενίας] διατηρήθηκε και σ’ αυτούς, όπως μαρτυρεί η λατρεία του
Ξενίου Διός και της Αθάνας Ξενίας. Εξ άλλου, πάμπολλοι επιφανείς ξένοι, κατά
καιρούς όπως οι Πεισιστρατίδες και ο Αλκιβιάδης, φιλοξενήθηκαν στη Σπάρτη, ενώ
κορυφαίοι ποιητές και μουσικοί από διάφορες περιοχές, όπως ο Αλκμάν, ο
Τέρπανδρος, ο Θαλήτας, ο Θέογνις, έζησαν εκεί ή πέρασαν από εκεί, κι ακόμη δεν
έλειψαν οι κατά καιρούς πολιτογραφήσεις, όπως συνέβη με τον Τισαμενό και τον
Ηγία από την Ηλεία.

ΠΗΓΗ:
shieldachilleus
ΣΧΟΛΙΟ Ε.Δ.Η.: Το ερώτημα που γεννάται σήμερα είναι:
θα μπορούσε να εφαρμοστεί στην Ελλάδα ένας νέος Νόμος «ξενηλασίας» απέναντι
στους λαθρομετανάστες, προσαρμοσμένος σύμφωνα με τα σύγχρονα δεδομένα που επικρατούν
στην χώρα μας, χωρίς ακρότητες και αιματοχυσίες με γνώμονα την δικαιοσύνη και χωρίς
να καταπατώνται τα ανθρώπινα δικαιώματα ?
Η απάντηση που θα δίναμε είναι «ναι», θα μπορούσε
να εφαρμοστεί ένας πανομοιότυπος θεσμός ξενηλασίας προς όλους τους παράνομους μετανάστες
που μαστίζουν την χώρα μας οι οποίοι υποκινούνται από ξένα ανθελληνικά κέντρα
και ανάμεσα τους κρύβονται δολοφόνοι, πράκτορες και λοιπά κακοποιά στοιχειά.
Για να συμβεί αυτό πρέπει πρώτα η χώρα να καθαρίσει από τους εσωτερικούς κινδύνους
που δεν είναι άλλοι από τους μη Έλληνες πολιτικούς, τις εβραίο – οικογένειες
που μας εξουσιάζουν τόσες δεκαετίες και όλες τις μασονικές στοές και προσκυνημένους
που υποσκάπτουν τα Ελληνικά ιδεώδη. Τελικά μια καλή λύση, για ένα μικρό τουλάχιστον
χρονικό διάστημα είναι μια ολιγαρχία ΑΡΙΣΤΩΝ που θα έβαζε ¨φωτιά¨ σε κάθε στοά,
αφού πρώτα είχε κλείσει τις πόρτες.
ΊΣΩΣ ΕΤΣΙ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΟΤΙ ΜΕ ΤΗΝ
ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΝ.
(θα σκεφτείτε: πως είναι δυνατόν από την
μια να ζητάμε νόμους με ανθρώπινα δικαιώματα και ισότητα και από την άλλη να ζητάμε
να κλείσουν τις στοές και να βάλουν φωτιά μέσα μαζί τους προσκυνημένους! Η απάντηση
είναι απλή: οι ανθέλληνες, οι εβραιοσιωνιστές, οι μασόνοι, οι τέκτονες οι ανώτατοι
θρησκευτικοί ιεράρχες και κάθε ¨σκοτεινή σκιά¨ που έδρασε και συνεχίζει να δρά κατά τις Ελλάδος δεν λογίζεται
σαν έμψυχο όν).
ΕΘΝΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΗΛΕΙΑΣ