Κυριακή, 6 Σεπτεμβρίου 2015

4 Σεπτεμβρίου 1821 δολοφονείται "πισώπλατα¨από Έλληνες ο αληθινός επαναστάτης



Ο Παναγιώτης Καρατζάς αποτελεί μια από τις σημαντικότερες φιγούρες της Ελληνικής Επανάστασης στο δρόμο προς την Απελευθέρωση και ένα από τα πρώτα καταγεγραμμένα μέλη της Φιλικής Εταιρίας. Ο Καρατζάς και όχι ο Παλαιών Πατρών Γερμανός σήκωσε το λάβαρο της Επανάστασης.
Ο Παναγιώτης Αναστασόπουλος (ονομάστηκε Καρατζάς για την ανδρεία του), γεννήθηκε στη Πάτρα και από μικρό παιδί έδειξε το Τουρκικό του μίσος στους συνομήλικος του, μην μπορώντας να δεχτεί το γεγονός ότι η χώρα του παρέμεινε σκλαβωμένη.
Σαν έφηβος φεύγει κυνηγημένος στα Επτάνησα και κατατάσσεται στον Αγγλικό Στρατό στη Ζάκυνθο, στο σώμα του 3ου Τάγματος των Ελλήνων Λεγεωνάριων. Από αυτό το σημείο της ζωής του και έχοντας αναλάβει πλέον την απαραίτητη στρατιωτική εμπειρία, ξεκινάει ο ανένδοτος αγώνας του ενάντια στον Τουρκικό ζυγό.
Το 1809, και αφού έχουν ξεκινήσει μικροί πυρήνες επανάστασης στην Ελλάδα, ο Καρατζάς επιστρέφει στη Πάτρα ως ανθυπολοχαγός για να οργανώσει τον Επαναστατικό Αγώνα. Εκεί είναι που ξεκινούν και οι πρώτες πλέον σοβαρές συγκρούσεις με τους Τούρκους.

Στις 21 Μαρτίου του 1821 απαντώντας σε προληπτικό χτύπημα των Τούρκων που είχαν μυριστεί ότι οι Έλληνες ετοίμαζαν ξεσηκωμό, και μαζί με τους Επτανήσιους Β. Λιβαδά και Ν. Γερακάρη χτύπησαν τους Τούρκους και τους ανάγκασαν να τραβηχτούν στο κάστρο της Πάτρας. Με τους Τούρκους κλεισμένους στο κάστρο, η Πάτρα είναι η πρώτη πόλη που ελευθερώνεται στο Μωριά και που στην ουσία ξεκινάει τον μεγάλο Αγώνα της Επανάστασης. Τρεις μέρες αργότερα, στις 24 Μαρτίου, φτάνει στην Πάτρα ο Παλαιών Πατρών Γερμανός με τους Αχαιούς προεστούς και δημιουργούν το "Αχαϊκό Διευθυντήριο". Αυτός είναι και ο λόγος που οι περισσότεροι ιστορικοί διαφωνούν για τη ευλογία του λαβάρου στην Αγία Λαύρα. Ο δεσπότης Γερμανός βρισκόταν στη Πάτρα και ο τίτλος του ("Παλαιών Πατρών") έχει να κάνει με τον διαχωρισμό της Παλαιάς με την Νέα Πάτρα που ίδρυσαν οι βυζαντινοί, την σημερινή Υπάτη.
Με την είσοδο των προεστών στην Πάτρα ο τσαγκάρης Καρατζάς παραμερίστηκε. Έτσι όταν ο Γιουσούφ πασάς της Εύβοιας στις 3 Απριλίου επιτέθηκε στην Πάτρα μπήκε στην αχαϊκή πρωτεύουσα σχεδόν ατουφέκιστος, διέλυσε την πολιορκία του κάστρου και κατέστρεψε την πόλη. Η Πάτρα έγινε η πρώτη πόλη που ένιωσε την εκδικητική μανία των Τούρκων για την επανάσταση.

Ήταν όμως ο Καρατζάς που με τις νυχτερινές του επιθέσεις προκάλεσε δολιοφθορές στο οπλοστάσιο των Τούρκων και τροοκράτησε τη φρουρά, επιτρέποντας στον Κολοκοτρώνη και στις μονάδες του να στρατοπεδεύσουν και να πολιορκήσουν τη Πάτρα.
Η σημαντική αυτή επιτυχία του Καρατζά προκάλεσε τον φθόνο των άλλων οπλαρχηγών και των προκρίτων. Ιδιαίτερα η οικογένεια των οπλαρχηγών Κουμανιωταίων τον κατηγόρησαν σαν υπεύθυνο για τον θάνατο του αδελφού τους Σταμάτη στις 24 Μαρτίου στην μάχη της Πάτρας. Ο δεσπότης Γερμανός και οι πρόκριτοι δεν εμπόδισαν την διαμάχη αποβλέποντας στη διάσπαση των οπλαρχηγών και στην αποδυνάμωσή τους.
Ο Παναγιώτης Καρατζάς δολοφονήθηκε άνανδρα στις 4 Σεπτέμβρη 1821, πυροβολημένος πισώπλατα από τον Τσαλαμηδά, πρωτοπαλίκαρο του Θανάση Κουμανιώτη, σε ενέδρα που του έστησαν στο αχαϊκό μοναστήρι του Ομπλού. Εκεί βρίσκεται και ο τάφος του μέχρι σήμερα.
Η Πάτρα, μέχρι το τέλος του Αγώνα, παρέμεινε σε Τουρκικά χέρια και παραδόθηκε τον Οκτώβρη του 1828.


Τη σημαία της επανάστασης στην Πάτρα την ύψωσε ο λαϊκός ηγέτης Παναγιώτης Καρατζάς, τον οποίο δολοφόνησαν οι πρόκριτοι της Πάτρας».

Ο ισχυρισμός αυτός λέει μια αλήθεια και πολλά ψέματα. Πράγματι ο Παναγιώτης Καρατζάς ήταν ένας λαϊκός αγωνιστής εναντίον των Τούρκων.  Από τα νεανικά του χρόνια άρχισε να δημιουργεί επεισόδια με τους κατακτητές και ουδέποτε έμενε αδιάφορος για την κακομεταχείριση των χριστιανών από τους Τούρκους.  Προφανώς οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ αγνοούν την αφοσίωση  του στη χριστιανική πίστη. Όπως επίσης αγνοούν την συμμετοχή του στην Ελληνική Λεγεώνα στην Ζάκυνθο, κάτω από την εποπτεία των Άγγλων . στοιχείο που αποδεικνύει τη συνεργασία και την αποδοχή του για τη βοήθεια των «μεγάλων δυνάμεων»

Στις 21 Μαρτίου 1821 οι Τούρκοι εισέβαλαν στην Πάτρα και άρχισαν τους φόνους και τις λεηλασίες, μεταξύ πολλών πυρπόλησαν την οικία του κοτζαμπάση Παπαδιαμαντόπουλου. Ο Καρατζάς άνηκε στο περιβάλλον του Παπαδιαμαντόπουλου,  υπερασπίζοντάς τον  οργάνωσε αντεπίθεση και έκλεισε τους τούρκους στο φρούριο της Πάτρας.
 

Στις 24 Μαρτίου 1821 ο Παλαιών Πατρών Γερμανός εισέρχεται στην Πάτρα μαζί με τους τοπικούς προύχοντες και σχηματίζουν το «Αχαϊκό Διευθυντήριο». Η μη συμμετοχή του Καρατζά στο εγχείρημα αυτό δε σημαίνει απαραιτήτως και διαμάχη μεταξύ τους, αφού ο Παλαιών Πατρών Γερμανός τον εκτιμούσε και αναγνώριζε τον αγώνα του και έγραφε :

«Ο Καρατζάς τους επροξένει φρίκην, επειδή όχι μόνον εις το πεδίον του πολέμου εδείκνυε την ανδρείαν του και την στρατηγική του επιδεξιότητα, αλλά δια νυκτός εισήρχετο συνεχώς εις την πόλιν με ολίγους στρατιώτας, ήρπαζεν αιχμαλώτους και εφόνευεν εξ αυτών, εχαλούσε τους μύλους και ενί λόγω τους έβλαπτε καιρίως.»

Απόδειξη τούτου είναι ότι λίγες ημέρες αργότερα, το στρατόπεδο των επαναστατών αναδιοργανώθηκε και στον Καρατζά ανατέθηκε η φύλαξη της στρατηγικής θέσης Ζωνιτάδα.

Άρα ο Παλαιών Πατρών Γερμανός και ο Καρατζάς συνεργάστηκαν και ουδόλως βγαίνει το συμπέρασμα ότι ο Καρατζάς κήρυξε την επανάσταση και ο Παλαιών Πατρών Γερμανός την υπονόμευσε.

Αυτά είναι αυθαιρεσίες των σημερινών κομμουνιστών που θέλουν να καπηλευτούν μια εθνική προσπάθεια, παρολες τις αντιπαραθέσεις και τα μελανά σημεία που διακρίνουμε  στη συνεργασία μεταξύ των ελλήνων.

Η δολοφονία του Καρατζά έγινε μετά από την κήρυξη της επανάστασης στις 4 Σεπτεμβρίου 1821.

 Ο λόγος ήταν ,όταν στη μάχη της Πάτρας( 24/3/1921) κατηγορήθηκε από μια άλλη ομάδα οπλαρχηγών (Κουμανιωταιοι), ότι ήταν υπεύθυνος για τον θάνατο του αδελφού τους Σταμάτη, που τον άφησε ακάλυπτο. Οι Κουμανιωταιοι κατηγορούσαν , εδώ είναι η ειρωνεία , ότι ο Καρατζάς ήταν άνθρωπος των κοτζαμπάσηδων. (Διονύσιος Κόκκινος ιστορικός στην «Ιστορία της Ελληνικής Επαναστάσεως».)

Τώρα πως οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ βγάζουν το συμπέρασμα ότι ο Παναγιώτης Καρατζάς , επειδή ήταν λαϊκός ηγέτης χωρίς κάποιο θεσμικό ρόλο ήταν και ταξικός επαναστάτης εναντίον της άρχουσας τάξης των κοτζαμπάσηδων που συνεργάζονταν με την Οθωμανική κατοχή, μόνο στο δικό τους φαντασιακό ιδεοληπτικό παραλήρημα μπορεί κάνεις να το διακρίνει.

ΣΧΟΛΙΟ Ε.Δ.Η. : Σε αυτό το ΕΘΝΟΣ πάντα μας απασχολούσε ο τύπος και όχι η ουσία. Το θέμα είναι ότι το 1821 θες από τον έναν ή από τον άλλον η σημαία υψώθηκε και η επανάσταση ξεκίνησε.
Σήμερα αναλωνόμαστε σε κομματικές και προσωπικές διαφορές αφήνοντας τους αλλόφιλους να χωρεύουν  ελεύθερα.

ΩΣ ΠΟΤΕ ΡΕ ΡΑΓΙΑΔΕΣ;

ΕΘΝΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΗΛΕΙΑΣ